неделя, 9 април 2017 г.

Hinged Stiff Rig

 #CARP #CARPFISHING #FISHING #BIGCARP 
Всеки месец виждам нов „най–добър“ монтаж и след време става лесно да се отплеснеш по монтажите.
Може би сте изпадали в подобни ситуации, когато скучаете по време на риболов и започвате да правите монтажи, които почти веднага започвате да ползвате повече от любопитство, отколкото заради нещо друго.
Един такъв монтаж за мен бе версия на ‘multi rig’. За да бъдем честни, той е един от по–добрите съвременни монтажи, но също така има и своите недостатъци. Реших да го използвам в подводен филм, който скоро правих за едно списание, за да видя как изглежда и бях доста разочарован, в по–голяма част от избора на повод, но въпреки това последвах максимата, „ако не е счупено, не го поправяй“ .
Вече имах няколко монтажа за риболов в които бях уверен, защо тогава да правя промени?
Някои неща просто не могат да бъдат подобрени. Повечето от монтажите дори не са нови, просто са безкрайни вариации на старите, но има и такива, които са ужасни и са направени само за да се продават на шаранджиите компонентите за направата им.
Един от класическите монтажи за риболов на шаран, които нямат нужда от представяне е „hinged stiff rig“. Няма как да се отрече, че този монтаж се представя прекрасно и има зад гърба си дълъг списък с уловени големи шарани.
Има множество теории, защо този монтаж е толкова ефективен при хващането на големи шарани и аз няма да ви отегчавам като се впусна в детайли, но е важно да му се признае, че е невероятен за преследване на наистина големи шарани.
Има много вариации на този монтаж, но версията която обичам да използвам е много близка до оригиналния монтаж.


За подвижната част на риболовния монтажа ползвам 25lb Amnesia, който е най–невероятния материал който съм срещал. Много от вас сигурно са виждали по списанията монтажа за потъващо топче с Амнезия, който ползвам от много години и на който съм хванал повечето от големите си риби. Твърдостта му е невероятна, по някога се отклонявам от него и ползвам флуорокарбон за подобрена невидимост, но след като съм ползвал и двата материала мисля, че ще се придържам към амнезията, защото има повече характеристики, които ми допадат.
При риболов използвам прозрачен и черен повод в зависимост от това къде ще ловя, като черния ползвам когато дъното е тинесто, а прозрачния когато е песъкливо.
Връзвам с възел под формата на осмица с 11-ти номер вирбел откъм куката и номер 8 вирбел с халка откъм ледкора.
Оригинално stiff rig се връзва с голям вирбел в края на ледкора, но според мен това е било така, понеже не са били измислени вирбелите с халка, като според мен подвижната халка спомага за това ледкора по лесно да прилепне плътно към дъното, а твърдата част на монтажа не позволява оплитането му.
За повода на куката предпочитам Gardner’s Trip Wire 20lb, който е точно толкова твърд, колкото ми е необходимо и е супер здрав. Предпочитам да ползвам chod кука с право жило и куките Gardner’s Chod са идеален избор за целта. Има няколко по фини детайла, които смятам че си заслужава да се споменат. Един от тях е helicopter bead за лидера. То е аеродинамично и е с точния размер за да спре вирбел с халка 8ми размер, като същевременно сграбчва ледкора перфектно, ако не сте ги ползвали непременно ги пробвайте. Винаги са ме подлудявали leadcore bead, които се плъзгат по ледкора по време на замятане и са обемисти и стоят неестествено на дъното на язовира.
Има още една подробност по отношение на ползването на този монтаж за риболов и неговата ефективност, която може да ви се стори странна, но – потрайте още малко. Убеден съм че ще заобичате този монтаж. Иска се постоянно внимание спрямо него, не е от монтажите, които просто връзвате и хвърляте във водата. Трябва да се наблюдават всички елементи на монтажа дали са в нужното състояние – възли, халки, мястото на стопера на ледкора, стегнатостта на клупа – всички тези неща имат значение. Винаги проверявам тези елементи, но веднъж след като направите правилния монтаж и го заметнете ще видите че си заслужава.
За мен този монтаж си е спечелил титлата на най–добрия монтаж за риболов на шарани. Надявам, се че съм ви помогнал да извадите повече риби.
Дънкан Маклиън

Няма коментари:

Публикуване на коментар