сряда, 24 август 2022 г.

24 часов риболов на Тръстиково

 #CARP #CARPFISHING #TRASTIKOVOLAKE #YANIMARCARP #MASSIVEBAITS #CARP22 #TROPHYCARP #FISHINGDAY

Ето че дойде момента за 24 часов риболов на един от най-добрите язовири в България - Язовир Тръстиково . Запазихме едни от топ секторите на язовира, в последно време с номерация 21 , 22 и 23 . Последните години, на тези сектори са извадени редица класни риби, като секторите позволяват както игра с лодка, така и игра от ръка, която аз предпочитам .


Времето ми за риболов беше ограничено до 24 часа, поради ангажименти и въпреки информацията, че са нужни поне 48 часа риболов на язовира, реших да си опитам късмета в преследване на подобряване на рекорда ми за уловена риба на този язовир от 14.850 кг . При първото ми посещение на язовира, през далечната 2016 година, успях да излъжа този невероятен огледален шаран с тегло 14.850 kg .Рибата беше с чип 850 , добре позната на повечето посетители на язовира .

Другата ми цел беше да тествам новото обурудване, което подмени изцяло старото шаранджийско оборудване . Ето че след дълги години работа с въдици на три части и игра на дистанция от порядъка на 60-100 метра, реших вече да премина на въдици на две части и да опитам да поддържам петно на 110-120 метра с тях . За захранване се спрях на въдица Shimano velocity Spod 5lb с макара Shimano Aerlex Spod 10000, като въдицата трябваше да влезе в употреба и за спод и за маркер .

За въдици избрах добре познатите на острова Nash Pursuit 12ft 3.25lb, които се славят със голямата си мощ и добра работа с PVA . На първо докосване изглеждаше доста стегната въдица и нямах търпение да я видя в действие .


За захранване реших да подготвя спод микс, който включваше сварен коноп по рецепта от моят блог Тайната на перфектното конопено семе , пелети 14 mm и бързи и бавни топчета 20 mm . Отделно се бях подготвил за работа със Зиг риг на следващият ден и си бях подготвил и захранка за Зиг риг , предоставена от Риболовен магазин Fishing Day .

На 21 сектор застана Жоро , който ловеше от ръка , на 22 сектор застанаха Симо и другият Жоро , като Жоро застана лява стойка, а Симо застана дясна стойка. Двамата разпъваха с радиоуправляеми лодки . Аз и моят приятел Петър , заехме 23 сектор, като аз бях лява стойка , а Петър застана отдясно на сектора . Задачата ми не беше много лесна , тъй като отляво имах две лодки, а отдясно човек с по-добър кастинг от мен и трябваше добре да си изградят стратегията.

Разпънах оборудването и започнах работа с маркера , за да си харесам точки за разпъване на въдиците . Реших да играя на къса дистанция, като едната въдица беше на дистанция 60 метра само с PVA , другите две въдици ги разпънах на дистанция 103 метра и 106 метра . За съжаление времето напредна страшно много , тъй като закъсняхме с идването си , което страшно обърка плановете ми и се наложи да захраня с кобрата , защото не се виждаше нищо . На късата дистанция дълбочината беше 5.50 метра и заложих на обикновен монтаж с топче Krill 18 mm на Massivebaitsа на дългата около 8 метра, като на едната въдица заложих на монтаж D-Rig с топче Hot Fish на Селект байтс , а на другата заложих на Blowback Rig с топче Bio calanus 18 mm Massive baits .


До 12 часа нямахме удари , с изключение на Петър , който извади няколко дребни шаранчета . В 1 часа през ноща имах удар на топче Bio Calanus 18 mm , рибата беше дребна около 2 кг . Около 4 часа , Жоро извади една 7 ца на 22 сектор на дистанция около 140 метра . 


В 5 без 15 ме навести един люспест красавец , който след 15 минутна борба се оказа в кепа . Шаранът беше с чисто тегло 10 кг и взе на обикновен монтаж с 18 mm топче Special Boilies Bio Calanus .




Сутринта в 5:30 започнах да презареждам въдиците , лявата въдица я разпънах на 112 метра средната на 115 метра , като най-дясната я оставих за къса дистанция 80 метра . На дългата дистанция , дълбочината беше 8 метра , а на късата дистанция около 5 метра . Захраних с около 10 ракети на дългата дистанция , а на късата дистанция дохраних с кобрата .


На късата дистанция реших да опитам критично балансирано топче BD baits , като монтажа беше D-rig 


Риболовът очаквано вървеше доста тегаво , като изключим тези две риби 7 и 10 кг , останалите бяха от порядъка на кило две . Времето беше перфектно за риболов, с вятър 3-4 метра в секунда , облачно с температура 28 градуса . Рибата не беше активна , за сметка на чувството за хумор на компанията .


Така приключи нашият съвместен риболов , приятна компания и добро настроение . Ако статията ви е харесала , моля споделяйте и коментирайте .















Няма коментари:

Публикуване на коментар