неделя, 25 февруари 2024 г.

24 часов риболов на язовир Осенец

#CARP #CARPFISHING #TROPHYCARP #OSENECLAKE

Присъединете се към Телеграм канала ни.

Станете част от нашата група във Facebook

Последвайте ни в instagram

Дойде време да плануваме първата 24 ка за годината. Времето през уикенда изглеждаше обещаващо, с температури до 17 градуса през деня и положителни през вечерта, атмосферно налягане около 1023 hPa, вятър североизточен около 3 метра в секунда, с пориви до 5 метра в секунда, фаза на луната - пълнолуние. Не беше най доброто време за риболов, но за зимен период, беше повече от прекрасно. Аз и моят приятел Тихомир. Решихме да посетим язовир Осенец.

В 6:00 часа, натоварихме багажа, минахме през закусвалнята, за чаша горещо кафе  и потеглихме в търсене на първата риба за годината. В 8:00 часа пристигнахме на язовира и се срещнахме с домакина, който ни настани. Бяхме запазили първи и втори сектор, разтоварихме багажа и започнахме да оправяме такъмите.

Наши приятели бяха на язовира от предната вечер, минахме да проверим как се развива риболова до момента, през вчерашният ден бяха извадили на старта риба с тегло 20+ кг и няколко около 15 - 17 кг, което определено ни обнадежди. Отправихме се към сектора и започнахме да разпъваме такъмите.

Тихомир застана на 1 сектор, аз на втори сектор. Отляво имаше две момчета от Попово и нашите приятели, вдясно от мен също имаше още два заети сектора. Сектора ми беше долу горе познат, пред мен дълбочините бяха около 2 метра и нямаше кой знае какъв релеф.

Стартирах риболова с два снежни човека с 18 mm бойли и 10 mm pop up, като заложих на продуктите на Carp 22, които не веднъж са ми помагали за улавянето на хубави екземпляри. На третата въдица заложих на легнало топче 18 mm Протеинови топчета HOOKERZ Orange Snake 18 mm

Вкарах малко храна с ракета първоначално, като две от въдиците ги заметнах със PVA мрежа.

През деня рибата не беше въобще активна. Цял ден, никой на язовира нямаше риба по голяма от 3 кг, но това не ни отказа и с нетърпение очаквахме настъпването на вечерта. Надявахме се че големите риби ще се активизират вечерта.

Към 17:00 часа започна да се стъмнява и температурите рязко се понижиха. Наложи се да отидем на топло в бунгалото. Нарязахме салатата и мезетата и зачакахме първи удар.

В 10:00 часа Тихомир имаше удар и извади един сом около 4-5 кг, след като оправихме рибата легнахме да починем малко. В 11:00 часа Тихомир извади една риба около 3-4 кг, при мен все още нямаше удар. В 2:00 часа настъпи и моят момент, извадих 8.5 кг люспест шаран. Рибата взе доста мудно и до последно не оказа никаква борба.

Явно рибите все още не са се бяха раздвижили както трябва и са все още бяха в летаргия. Пуснахме рибата и зачакахме следващият удар. В 5 без 15 реализирах още един люспак, който беше с чисто тегло 9 кг.

За цялата вечер, това бяха най класните риби, колегите на останалите сектори имаха по една дребна риба или сом. Въпреки че не бях дошъл за тези риби, останах доволен предвид ниската активност на рибата.

Ако статията ви е харесала, моля споделяйте и коментирайте.

Присъединете се към Телеграм канала ни.