четвъртък, 25 март 2021 г.

Как да направим перфектните снимки

 #CARP #CARPFISHING #FISHING #PHOTOGRAPHY #CARPPHOTOS

Ще започна с това че определено не съм сксперт във света на фотографията , по-скоро запален любител . Интереса ми към фотографията , произхожда от това , че исках да направя перфектните снимки на моя улов . 


В резултат на това интереса ми към перфектното заснемане се усили и често снимам не само улова , но и страхотни пейзажи .


В интернет пространството има голям брой подробни статии и видеоклипове , които подробно обясняват как да направите перфектните снимки . Това което ще направя в тази статия е да ви дам добри познания по обща терминология и снимане на вашият перфектен риболовен ден .


В момента използвам Canon 80D , който е сравнително висок клас и с два обектива , един за портрети и един за живописни снимки , което е с широко ъгълно  предназначение . 


1. ПОРТРЕТ

Намирам, че това е най-използваното, тъй като фокуса е в основата , само ваш портрет (и риба). Този обектив е предназначен за заснемане на неподвижен обект с доста малка дълбочина на рязкост. Понастоящем използвам 50 мм F1.4 като портретна леща, която върши отлична работа, дава ясни изображения и приятен размазан фон на изображенията, което прави обекта наистина да се откроява. Голямата бленда също се отдава добре на фотографията при слаба светлина. Този обектив е първокласен, което означава, че фокусното разстояние е фиксирано, не можете да увеличавате мащаба, така че трябва да се движите назад и напред, за да кадрирате кадъра.

2. ЖИВОПИСЕН

Залязващото слънце или преминаващият лебед може да ви вдъхновят да вземете камерата. Тук портретният ви обектив няма да е от полза, тъй като обикновено сте твърде далеч или се нуждаете от по-широк ъгъл. Нося 17-55mm F2.8, който използвам за изображения с общо предназначение и пейзажи. Той е в състояние да постигне F2.8 точно през своя фокусен диапазон, което означава, че можете да правите страхотни изображения при слаба светлина или с малка дълбочина. Той също така има широк ъгъл, за да дава добри гледки, но е ограничен от увеличението.



3. ДИВАТА ПРИРОДА

За да заснемете красиви изображения, трябва да можете да накарате обекта да запълни снимката, няма смисъл да се опитвате да снимате нещо твърде далеч, тъй като изображението няма да има ефект. За фотографията на дивата природа доброто увеличение е от съществено значение, това е обективът, който ми липсва в момента. За риболовно пътуване в Марлин преди няколко години наехме обектив с обектив от 200-400 мм F.4.0, това беше феноменално, но скъпо за купуване и тежко за носене. И за двете по-горе опцията за комплект обективи, предлагана с повечето камери, би била прилична отправна точка.



ОСНОВНИ ПРИНЦИпи

Има само три ключови термина, които трябва да разберете, за да разберете как работи камерата (така или иначе, за да й повлияете), те съставляват това, което се нарича пирамида на светлината. Ще ги обясня в реда, в който ги настройвам, за да се опитам да опростя:

1. ISO

Това е чувствителността на сензора, използван във фотоапарата, към светлина. Може да се регулира, за да компенсира лошата светлина, но да бъде предупреден; увеличаването на ISO за олекотяване на кадъра намалява качеството на изображението и причинява зърнест ефект в по-тъмните области на изображението. Обикновено бих се опитал да поддържам ISO възможно най-ниско, 100-200, където е възможно. Качеството на сензора също ще повлияе на точката, в която започнете да виждате влияние върху качеството на вашето изображение.

2. БЛЕНДА

Както споменахме, отворът е с размера на отвора в обектива и е ограничен от самата леща. По-голям отвор пропуска повече светлина, за да можете да снимате с по-ниско ISO и по-висока скорост на затвора, но имате и по-малка дълбочина на рязкост. За да разберете дълбочината на рязкост, разгледайте изображението чрез вашия търсач на изглед като нарязано на тънки слоеве, F-stop определят колко от тези слоеве ще бъдат на фокус. Когато става въпрос за риболов, това означава, че трябва да се уверите, че отворът ви е достатъчно малък, за да може фокусът да е както на рибата, така и на похитителя. Този ефект на размазан фон се нарича BOKEH.



3. СКОРОСТ НА ЗАТВОРА

Това е времето, през което затворът е отворен, което от своя страна определя колко светлина достига до сензора. Твърде дълго и изображението ще бъде твърде ярко или прекалено експонирано. Твърде кратко и ще бъде твърде тъмно или недостатъчно изложено. Другото нещо, което трябва да имате предвид, е това, което снимате, за портрет можете да използвате доста ниска скорост на затвора, но ако сте твърде бавни, изображението може да е малко размазано или да има „мек фокус“, в този момент можете увеличете блендата или леко повишете ISO, ако е необходимо. 



СЪСТАВ

Това наистина е границата между снимките. Често разглеждам образи на други хора, които могат да бъдат на доста безсмислени обекти, но те имат нещо специално, което ги прави привлекателни. Това е композиция, начинът на структуриране на изображението; великият фотограф има око за това и ще заснеме изображението, когато е приятно за окото им.

Не съм сигурен, че това е нещо, което мога да обясня наистина, но има някои основни „правила“, които можете да изберете да следвате:

1. РАМКИРАНЕ

За портрет това е достатъчно лесно, над главата, до коляното и рибата се центрира и влиза от всяка страна, но всички сме виждали някой да се проваля в това. Обикновено снимам по пътека, за да дам размазан фон и рязък фокус върху обекта. Директната светлина е добре, но ако е прекалено ярка, това ще доведе до отблясъци, изпъстрената светлина е проблематична, като цяло можете да настроите всяка последователна светлина Снимайте със слънцето зад вас или поне до вас.


За други обекти като пейзаж това може да е различно, вземете предвид цялото изображение и това, което е около вас. Понякога обичам да центрирам основната функция, а друг път може да е извън центъра, просто вижте какво ви харесва, докато я разглеждате. Помислете за гърба и предния план, обичам да играя с дълбочина на полето, така че обектът да може да бъде в остър фокус в центъра на кадъра, докато някои други елементи са извън фокуса около ръба на кадъра.


2. ПРАВИЛА НА ТРЕТИНИТЕ

Този принцип предполага, че трябва да разделите изображението си на 3 хоризонтално и вертикално (решетка от 9 кутии) и да поставите основните си кръстовища върху тези линии.



РЕЖИМИ НА СНИМАНЕ

Има много различни опции за настройка на повечето камери; Обикновено използвам три от тях. Ще обясня накратко.

1. АВТОМАТИЧНО ИЛИ ИНТЕЛИГЕНТНО АВТОМАТИЧНО

Това е, когато камерата е напълно автоматична, вие само регулирате рамката на кадъра и камерата ще приложи настройките, които смята, че са най-подходящи за условията. Това понякога е добре, но ще ограничи какви резултати ще получите, плюс това не винаги ще ви даде най-добрите резултати.

2. РЪЧНО

Това е полярна противоположност на auto; потребителят има пълен контрол върху настройката на камерата. Това е чудесно за тестване на различните функции, които съм описал и за научаване как да използвате камерата си.

3. AV ИЛИ ПРИОРИТЕТ НА БЛЕНДАТА

AV или приоритетът на блендата е чудесна настройка; това ще коригира другите настройки на камерата според дефинираната ви бленда. Така че просто трябва да се уверите, че дълбочината на полето ви е наред, а камерата прави останалото. Това е чудесно за портрети, когато човекът, който прави снимката, не е запознат с вашето оборудване, тъй като това означава, че ако слънцето за миг отиде зад облак, вашите изображения ще бъдат автоматично коригирани.

Друг вариант е да се използва интервелометър. Това ви позволява да настроите камерата да прави няколко изображения с определен интервал, така че да можете да забравите за камерата и просто да се възхищавате на снимката си.



И накрая бих казал, направете много изображения и използвайте само най-добрите, сега изображенията са цифрови, можете да правите толкова изображения, колкото картата ви побира, да играете с настройки и да кадрирате, докато останете доволни и изтрийте останалит

ЧЕСТО СРЕЩАНИ ГРЕШКИ

Исках да включа няколко неща, които съм научил през времето си, които лесно се правят и също така лесно се избягват.

МЕК ФОКУС

Това наистина е дразнещо, тъй като често изображенията ще изглеждат остри на малкия екран зад камерата, а след това, когато погледнете лаптопа си, виждате, че не са остри. Това може да се дължи на редица причини, скорост на затвора, дълбочина на рязкост или фокусна точка. Ключът е да проверите изображението си в момента, да увеличите правото, за да проверите дали са остри, преди да сте доволни.

ДЪЛБОЧИНА НА РЯЗКОСТ

Това е нещо, за което бях виновен, имам склонност да държа риба близо до гърдите си, което означава, че ако съм на фокус, рибата също (и обратно), ако държите риба по-навън, е възможно да имате само една в фокус. За да се противопоставите на това, намалете F stop и проверете изображението след заснемането му.

НОЩНИ СНИМКИ

Те могат да бъдат трудни. Склонен съм да снимам автоматично, но настройвайки кадъра с фон, осветен с вторичен източник на светлина ,камерата ще осветява рибите. Бих избегнал директно осветяване на обекта, светкавицата ще направи това достатъчно и директната светлина.











Няма коментари:

Публикуване на коментар